PDF Tlač E-mail

Karolínka K.

Na konci 6. mesiaca liečby:
Začala kresliť obrázky bez prítomnosti niekoho, kto by ju otázkami navádzal, čo má vzniknúť. Až teraz dochádza k stimulácii mentálnych funkcií.
Zlepšilo sa priestorové videnie na papieri, hore-dole, kreslí peknú lúku, stromy kvety, stále jej ale robia problém šikmé čiary, ale celkovo sa grafomotorika výrazne lepší. Koncentrácia je lepšia, aj keď stále sú tam dosť výrazné výkyvy a veľmi sa to prejavuje aj vplyvom psychiky v reakcii na nové situácie alebo prostredie.

Image

Image

Karolínka celkovo napreduje a je z nej celkom výrečná osôbka. Zlepšil sa jej očný kontakt. Konečne si nemýli topánky (ľavú na pravú nohu...). Po schodoch behá hore-dole. V škôlke začala kurz korčuľovania a ide jej to veľmi dobre. Reč je jasnejšia, hoci pod vplyvom únavy sa ešte zhoršuje. Výrazné zlepšenie je aj v grafomotorike.
Zlepsila sa v spolupraci, je velmi usilovna
Pred liecbou zivot v skolke siel akoby mimo nej.teraz je jeho sucastou    lahsie komunikuje s detmi, zapaja sa do procesov vyucby.
Lepsie zaspava a spi.
Image
Karolínka športuje.
Image
Image
Image

Karolínka po ďalšej liečbe

Opat ,tak ako po prvej liecbe, sa po 5 mesiacoch od zacatia dalsej liecby,u Karolinky zacala menit kresba, obrazky su obsahovo plnsie, kontury jasnejsie, preciznejsie , pusta sa hlavne do kresby zvierat, ktore sa konecne na seba zacinaju podobat,kreslila predtym  kona s hlavou obratenou dozadu, - uz kresli „slovenske kone“, ktore sa pozeraju pred seba. Karolinka v priemere za tyzden vyprodukuje cca 20-30 obrazkovS roznou mierou „ ukoncenia“J)

 

Mam pocit, ze jej ide lahsie aj ucenie, nie je to take pracne pri ulohach, dokaze toho viac samostatne, vyborne jej ide anglictina, na polrocnom vysvedceni mala iba dvojku z matematiky a z informatiky 3(co celkom netusime preco, ale ani to nie je pre nas dolezite) pri pisani uz nevynechava natolko pismenka, ani sa na to nemusi tak sustredit, pise dobre diktakty - patri medzi najlepsich v prapopise na i/y , aj ked dlzne a bodky , to je nieco comu nepriklada az taku dolezitostJ)

Co momentalne riesime.

Nasu Karolinku predovsetkym trapi to, ze nedokaze urobit kotul na telesnej a stale riesi, ze ju dievcata V skole neberu tak medzi seba a nema take kamaratky, ako by si zelala.

My riesime logopedicky rec, stale sa nejako neutvrdilo R a vyslovnost nie je celkom dobra,

a trochu nas zaskocilo zakrivenie chrbtice, ktore teraz diagnostikovala, nasa p.Dr.,ku ktorej chodime cvicit. Vyzera to tak, ze sa jej chrbtica stocila viac esovite, co ju akoby taha na jednu stranu, p. Dr, hovorila, ze to moze byt tym, ze vyrastla naraz privela.

Pri zostavovani zostavy pre cvicenie, sa dalej ukazalo, ze nema take ohybne clenky,Co zrejme tiez vplvva na jej chodzu

 

Od návratu z 3. liečby

sme videli pokroky takmer vo vsetkych oblastiach ( viditelny pokrok pocas liecby pokracoval aj hned po navrate-

tentokrat sa vam to podarilo namiesatJ)

-       rec je plynulejsia- nachadza tie spravne slova a pohotovo reaguje, pribehy dokaze vyrozpravat plynule, uz sa nezaplieta “ do dejà”

-       zlepsilo sa pismo ( ruka je volnejsia, netlaci do papiera a pismo ma prirodezny sklon doprava)

-       v matematike zautomatizovanie pocitania v prechode cez desiatky ( v matematike celkovo ovela rychlejsie chape  )

-       vyborne jej ide angličtina

-       obrazky – kon:nespaja tvary, ale kresli jednym tahom, dokaze proporcionalne rozkladat plochu, kvalita v detailoch( pozri napr. usta na postave, vlasy, ciapka)

(najlepsie vidiet na prilohe zasielam kona a postavy)!!!! Z toho sa nesmierne tesime

-       koordinacia a hruba motorika sa zlepsuje ( krasne skace na svihadle, uz aj dozadu, uz nevie iba”vajce”),

stale denne cvicime , vysledky vidiet aj na chodzi, uz jej tak “nezakasa” lava noha a predklon celkom zmizol

-       stava sa z nej “viac dievča”- zalezi jej na tom, co ma oblecene a ako vyzera- paradi sa

-       v spravani je “ dosplejsia” prestali otazky “ len pre to aby sa pytala”

 

 

 Copyright © 2008 Dr-Eva-Therapy. Všetky práva vyhradené.