Karolinka K.
Karolínka K.
- Absolvované 3 liečby.
- Autizmus???
- Počas liečby došlo k mnohým změnám. Karolínka športuje, behá hore dole, v škole sa zapája, lepšie zaspáva.
- Zlepšila sa vo všetkých oblastiach- koordinácia a jemná motorika. Stáva sa z nej dievča, ktoré si na sebe dá záležať:)
Na konci 6. mesiaca liečby
Začala kresliť obrázky bez prítomnosti niekoho, kto by ju otázkami navádzal, čo má vzniknúť. Až teraz dochádza k stimulácii mentálnych funkcií. Zlepšilo sa priestorové videnie na papieri, hore-dole, kreslí peknú lúku, stromy kvety, stále jej ale robia problém šikmé čiary, ale celkovo sa grafomotorika výrazne lepší. Koncentrácia je lepšia, aj keď stále sú tam dosť výrazné výkyvy a veľmi sa to prejavuje aj vplyvom psychiky v reakcii na nové situácie alebo prostredie.
Karolínka celkovo napreduje a je z nej celkom výrečná osôbka. Zlepšil sa jej očný kontakt. Konečne si nemýli topánky (ľavú na pravú nohu…). Po schodoch behá hore-dole. V škôlke začala kurz korčuľovania a ide jej to veľmi dobre. Reč je jasnejšia, hoci pod vplyvom únavy sa ešte zhoršuje. Výrazné zlepšenie je aj v grafomotorike. Zlepšila sa v spolupráci, je veľmi usilovná. Pred liečbou život v skôlke šiel akoby mimo nej. Teraz je jeho súčasťou ľahsie komunikuje s deťmi, zapája sa do procesov výučby. Lepšie zaspáva a spí.
Karolínka po ďalšej liečbe
Opäť, tak ako po prvej liečbe, sa po 5. mesiacoch od začatia dalšej liečby, u Karolínky začala menit kresba, obrázky sú obsahovo plnšie, kontúry jasnejšie, preíiznejšie, púšťa sa hlavne do kresby zvierat, ktoré sa konečne na seba začínajú podobať, kreslila predtým koňa s hlavou obrátenou dozadu, – už kreslí „slovenské kone“, ktoré sa pozerajú pred seba. Karolínka v priemere za týždeň vyprodukuje cca 20-30 obrázkov s rôznou mierou „ ukončenia“. Mám pocit, že jej ide ľahšie aj učenie, nie je to také pracné pri úlohách, dokáže toho viac samostatne, výborne jej ide angličtina, na polročnom vysvedčení mala iba dvojku z matematiky a z informatiky 3 ( co celkom netušíme prečo, ale ani to nie je pre nás dôležité) pri písaní už nevynecháva natoľko písmenka, ani sa na to nemusí tak sústredit, píše dobre diktákty – patrí medzi najlepších v prapopise na i/y , aj keď dĺžne a bodky , to je niečo čomu neprikladá až takú dôležitosť:) Čo momentálne riešime. Našu Karolínku predovšetkým trápi to, že nedoáže urobiť kotúľ na telesnej a stále rieši, že ju dievčatá v škole neberú tak medzi seba a nemá také kamarátky, ako by si želala. My riešime logopedicky reč, stále sa nejako neutvrdilo R a výslovnosť nie je celkom dobrá, a trochu nás zaskočilo zakrivenie chrbtice, ktoré teraz diagnostikovala naša p.Dr., ku ktorej chodíme cvičiť. Vyzerá to tak, že sa jej chrbtica stočila viac esovite, co ju akoby ťahá na jednu stranu, p. Dr. hovorila, že to môže byť tým, že vyrástla naraz priveľa. Pri zostavovani zostavy pre cvičenie, sa ďalej ukázalo, že nemá také ohybne členky, čo zrejme tiež vplýva na jej chôdzu.
Po 3. liečbe
Po príchode z 3. liečby sme videli pokroky takmer vo všetkých oblastiach ( viditeľný pokrok počas liečby pokračoval aj hneď po návrate, tentokrát sa vám to podarilo namiesat:)
– reč je plynulejšia- nachádza tie správne slová a pohotovo reaguje, príbehy dokáže vyrozprávať plynule, už sa nezaplieta “ do deja ”
– zlepšilo sa písmo ( ruka je voľnejšia, netlačí do papiera a písmo ma prirodezný sklon doprava)
– v matematike zautomatizovanie počítania v prechode cez desiatky ( v matematike celkovo oveľa rýchlejšie chápe )
– výborne jej ide angličtina
– obrázky –nespája tvary, ale kreslí jedným ťahom, dokáže proporcionálne rozkladať plochu, kvalita v detailoch( pozri napr. ústa na postave, vlasy, čiapka) (najlepšie vidieť na prílohe, zasielam koňa a postavy)!!!! Z toho sa nesmierne tešíme!
– koordinácia a hrubá motorika sa zlepšuje ( krásne skáče na švihadle, už aj dozadu, už nevie iba ”vajce”), stále denne cvičíme, výsledky vidieť aj na chôdzi, už jej tak “nezakáša” ľavá noha a predklon celkom zmizol
– stáva sa z nej “viac dievča”- záleží jej na tom, čo má oblečené a ako vyzerá- parádi sa
– v spravaní je “ dospelejšia” prestali otázky “ len pre to, aby sa pýtala”